Terapia integracji sensorycznej

Może dojść do sytuacji, że nasze dziecko przestaje rozumieć otoczenie. Widać, że jest osamotnione, denerwuje się lub nie chce robić tego, co inni. Do pewnego wieku brak integracji socjalnej jest oczywiście naturalny, jednak dzieci około trzeciego, czy też czwartego roku życia powinny już wykazywać zainteresowanie zabawą z innymi. Czasami zadzieje się to wcześniej, czasami później, jednak jedno jest w tym wszystkim bardzo ważne. To Państwo, jako rodzice muszą podzielić się z nami swoim niepokojem, bo w innym przypadku nikt nie pomoże dziecku, które być może potrzebuje rozpaczliwie pomocy z zewnątrz, nawet o tym nie wiedząc.

Terapia integracji sensorycznej

Zaburzenia integracji sensorycznej objawiają się nieprawidłowościami w odbieraniu i interpretowaniu bodźców sensorycznych. Dziecko nie umie prawidłowo reagować na poddawanie się wrażeniom zmysłowym. Jeśli podejrzewają Państwo, że problem może dotyczyć Państwa malucha, absolutnie warto się do nas zgłosić. Jeśli to nie jest Państwa problem, zyskają Państwo pewność. Jeśli natomiast on faktycznie zaistniał, pomożemy Państwa dziecku.

Każde dziecko jest inne i nawet to z zaburzeniami sensorycznymi będzie wykazywało inne deficyty. Zgłaszając się do nas, dają mu Państwo szanse na prawidłowy rozwój i zrozumienie swoich emocji i różnego rodzaju reakcji. Wskazaniami do zgłoszenia się do nas są nade wszystko zaburzenia koordynacji wzrokowo ruchowej, opóźniony rozwój mowy, nadmierna wrażliwość na dotyk, stwierdzone ADHD, zespół Downa, trudności w nauce i dosłownie każda wątpliwość, jaka Państwa martwi.

Wykształcenie prawidłowych zachowań

W założeniu Terapia Integracji Sensorycznej ma dziecku pomóc wykształcić dziecku zachowania zbliżone do naturalnych. Plastyczność mózgu dziecka jest bardzo duża, tak więc działanie pozytywne mające na celu nakierowanie go na prawidłowe reakcje ma ogromny potencjał. Kiedy Państwo się do nas zgłoszą, najpierw porozmawiamy. Nic nie będziemy robić pochopnie. Wysłuchamy Państwa, zdiagnozujemy problem, jeśli będzie trzeba, to w tym celu wykonamy odpowiednie działania i badania. Później zaproponujemy rozwiązanie i ewentualnie terapię, która będzie polegała na zabawie i aktywnościach pomagających dziecku nauczyć się reagować prawidłowo pod kątem zmysłów.